Grodan

Idag skulle jag hoppa Praise. Han var bråkig redan från början i traven. Men när det släpte började vi bråka i galoppen. Det var grodhopp, springa på tvären och bara motarbeta mig. 
 
När vi började hoppa sen gick det undan, när jag bromsade började han bråka men hoppade högt över hindrena och släppte jag för han studsade för mycket så sprang han ifrån mig. Kul var det! Enligt Praise...
 
 
Han var väldigt slarvig när hindrena låg på 80-90cm så höjde upp ett hinder till 110 bara för att han skulle inse att det inte går att leka sig runt. MEN när hindret ligger på 110 då går det allt att hoppa och låta bommarna ligga kvar, dock lekte han fortfarande... :/
 
 
Hoppade Money efter. I början bårkade han också, jag kokade seriöst över.
Tog några lugnanade andetag och samlade ihop Money och började om från början. Då gick han som en gud. Kort långsam samlad galopp och hoppade. Helt perfekt :)
Hoppade lite omhoppningssvängar och ökade och minskade galoppen. Allt utan problem. 
Hoppade några språng på 100-105cm utan problem. Avslutade med humöet på topp :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0