Tävlingen igår

Igår var det årets första hopptävling på Rimbo ridklubb. Baldurs debut. 
 
Först var det LD med Baldur. Han var ganska tittig och spänd. Framhoppningen var liten och Baldur fick inte den plats han behöver då han är sådär på att svänga.
 
På banan sen stod han emot lite men vlle ändå hoppa, han var tveksam på vad som skulle hända. Vi blev 0:a i en clear round. 
 
 
LC så visste Baldur vad som gällde och när jag fattde galpp mot första hindret gav han gärnet! Blev dålig sväng till 2:an och Baldur rev, 3:an var det en lång båge till och Baldur hann tagga för fullt. Där åkte alla bomamr ner. Sen samlade Baldur ihop sig i hjärnan och insåg att jag kunde hjälpa till och vi kom över allt utan några bommar på marken 8 fel alltså.
 
 
Nobel kunde jag inte alls galoppera fram mycket som han behövde pga dåliga vädret ute och framhoppningen var inträngd i ridhuset. 
 
På banan sen så var det hinder 5 som stod vid läktaren som Nobel inte ville hoppa. Red på hackamore och kunde inte ställa honom och han drog inåt. Uteslutna.
 
I LB så gick framhoppningen på oxern jättedåligt. Andra hindret var en maxad oxer så red bestämt mot den och Nobel hoppade utan problem. Allt kändes bra tills 3:an som stod vi läktaren. Nobel stannade 3 meter innan. Jag kom igen och han drog inåt. Tredje gången hoppade han. Komination och 5:an gick utan problem. 
6:an- tvärstopp= uteslutna. Vet inte vad om hände, vi kom bra men kändes som Nobel inte hade lust bara...
 
 
Jag är nöjd över Baldur. Han har aldrig varit ute på en tävlingsplats tidigare och skötte sig utmärkt. Var nervös eftersom han är en islandshäst och jag ville att det skulle gå bra då han drar blickarna till sig, vill visa vad min lilla plutt kan♥
 
Är även nöjd över Nobel. Har inte tränat så mycket och tagit det lugnt under vintern. Dom sprången vi fick var alla jättebra och jag kände hur Nobel verkligen hoppar med ryggen och genom hela kroppen. Han har alltid haft bra teknik men igår var den super kändes det som.
Hade inte heller oddsen med oss då Nobel alltid vill ha en stor framridning där han kan galoppperas fram ordengligt :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Wilma

Kul att ni nollade en clearround iallafall! :)

2013-04-04 @ 12:37:08
URL: http://ziro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0