Omvandlingen har börjat!

När Praise kom hit satte han snabbt vinterpäls och har liknat en nallebjörn. 
 
Jag har länge funderat på att klippa Praise men lärt mig att man inte ska klippa hästen efter nyår för det blir en rubbning med fällningen.
Igår fick jag en bild av Matilda på Praise som hingst och insåg att det var dags att få nallen att bli ett fullblod igen! 
 
Började med att prata med vår veterinär som gav klartecken till att klippa. Så klippmaskinen åkte fram. Praise var förvånadsvärt lugn. Blev lite otåligt och fick lite ränder på sig, men det jämnar ut sig snart. 
 
 
Idag flätade jag manen då han har mittbena. Flätade gjorde jag för att jag har lärt mig att om man låter hästen gå med flätor ett tag så växer manen och kommer på en sida sen. Får se om det funkar... Vissa säger att det har med muskler att göra. Men alltid värt ett försök :)
 
 
Nu har omvanligen börjat och snart ska han få åka till galoppbanan. 

Kommentarer
Postat av: Cathie

Åh så snygg han blev!

2013-03-04 @ 16:44:51
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0