Dagens ridpass

Praise red jag på ridbanan. Han var fin. Går fint i form men svår att ställa för han är så stel i sidorna. Jobbade med ställa på rakt spår då han inte ska gå på böjt spår i onödan. I vänster sida var han lätt att få loss men i höger blev det bockning och studsa på stället. Så fort det släppte lite var jag nöjd med han.
 
 
Lucy red jag på hack på ridbanan. Hon var pigg. Eftersom hon vägrade hoppa på träningen provade jag nu. Tror inte hon är någon ridhus-häst då det var väldig fart på henne! Hoppade över snödrivor, runda saker man brukar ha stora snörren på (bygg saker typ) och sen vanligt hinder. Det var inga problem, hon tyckte att byggsaken var lite läskig i början men efter att fått kolla in dom var det inga problem. Flög över allt och tevkade inte, kom fel men bryde sig inte. Ska nog bli en fälttävlansponny. Inte för jag hade super mycket att säga till om... Men var målet med passet att hon skulle tycka det var kul :)
 
 
Money red jag också. Gjorde samma som med Lussan. Money var inte så trevlig i början. Munnen och skänkeln lyssnade han inte på alls. Så fick först jobb igenom honom. Han hoppade bra, efter ett tag insåg han att det var enklare att springa igenom snödrivorna. Men hindret tog han bra, hoppade snett och Money fick själv välja lite avstånd och tempo så styrde jag och hjälpte till när det behövdes. Han var pigg och trevlig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0