Dagens ridpass

Red ut på Lucy med Alexandra som red Baldur och pappa som red Praise. Red påvägen mot Roo Gård. Jag har haft jätteont i ryggen till och från senaste tiden så jag vände efter 20 min då jag inte kunde sitta upp utan fick stå hela tiden!
 
 
Lastttränade sen Lucy som skötte sig bra, stod emot men var bara lite stoig som var lätt övertalat. Lasttränar fast hästarna i vanliga fall går in bara för att det är bra träning. 
Nobel som i vanliga fall är superlätt att lasta var inte lätt!!! Ny transport borde inte vara ett problem... Kanske är för han inte åkt på ett tag, under tävlingsäsongen åker han ju mycket men nu under vintern har vi knappt tränat.
 
Han stegrade och hoppade runt. Började med repgrimma och sen tog jag kedjegrimmskaft. Sen ibland använder jag spö för att visa hästen i rätt riktning, men inte idag då jag provade men Nobel blev bara stressad då. 
Slutade med att han galopperade rakt över mig. Gav upp då det bara blev stressigt och jag var på fel humör. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0