Tömkröning

(skrev inlägget igår men internet smarbetade inte så hann aldrig publicera och orkar inte ändra små detaljer)

Tömkörde Lucy idag och igår. Vill göra det för att hon är så tidigt och kan aldrig gå först när vi rider ut så tänkte att när hon blir tömkörd så måste hon gå först och jag kan göra annan inverkan på henne, plus att det är bra träning så klart! Det gick jättebra. Hon blir lite bråkig till och från men varje gång jag gör det hittar jag nya sätt att få fram det jag vill då jag inte tömkört så mycket innan. 

Idag kunde jag gå bakom och Lucy trava utan att hon sakta av, jag lärde mig att när en häst verkligen är i bra form ska man kunna gå bakom och hästen galoppera kort kort galopp framför= kommer aldrig lyckas med...

Logerade lite på banan också och det har jag gjort lite oftare. När jag longerar gillar jag att ha tömmarna så jag kan ställa och styra båda sidorna.  

 
Red Praise på gougen. Idag tränade vi galoppbommar. I början hoppade han verkligen över men skötte sig bra med att anpassa galoppsprången. I vanliga fall brukar galoppen vara svårare att arbeta med men det är Praise bästa gångart att jobba i, kanske för han är en galopphäst? ;) 
 
Hoppade ett kryss också med en galoppbom framför.  Tog av gougen och utan martingal sprang Praise mest med huvudet i luften och tappade ryggen över bommarna så allt bara flög runt. På med gougen igen och allt blev perfekt. 
 
 
(Skrivet idag)
 
Red dressyr på Lucy. Var svårt i snöstormen men försökte så gott jag kunde. Tog några små skutt på ett kryss också. Hon var pigg och framåt. Fin i galoppen men stökig i traven och skritten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0