Städat och fixat

På eftermiddagen åkte jag till Ica och köpa chips till kvällen. Svängde förbi skola och hämtade en bok och plockade upp Signe så fick hon skjuts hem.

Hemma fixade jag stallet. Smörjde nästa alla mina lädersaker (träns, sadlar, ridstövlar, sadelgjordar osv) ordentligt. Städade och rensade ut onödiga saker. Gjorde alltså allt "det tråkiga men skönt när det är gjort".

Avslutade med att lägga stigläderna jag har på Nobels sadel i någon olja. Pappa gör alltid det med nya träns och stigläder så dom blir mjuka. Nobels gick inte att ändra från ryggen men har inte spelat någon roll för jag har alltid samma längd (och förbjudit någon att rida i den sadeln)... Men insåg att nu efter 2 år är det skönt att ändå kunna ändra lätt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0