Isgalopp

Pappa kollade isen idag och den var 40 cm tjock= håller för att rida på. 
 
 
Började rida Lucy. Hon tyckte det var kul, väldigt kul. Galopperade på och Lussan blir aldrig trött, när hon skulle stå still för mamma skulle fota stod hon och hoppade/stegrade på stället. 
Men glad att hon vill framåt och inte är lika sur längre som förut :)
 
 
Tog sen ut Prise på isen. Han var trevlig, var på men inte stark som Nobel blir. 
Var kul att gå snababre med honom då vi inte haft möjligheten innan. Praise blev väldigt glad och tyckte nog det var lika härligt som jag tyckte.
 
 
Nobel tvekade att gå ut på isen och var spänd i början. Vi tog det lugnt. Hemåt blev det trav eller kortgalopp då han var så stark att jag inte skulle klara av att hålla honom/få stopp på honom. Bort från gården kunde jag låta honom galoppera på lite. 
 
 
Det var väldigt kul att kunna galoppera på. Dessutom är isen bästa underlaget för hästar då det sviktar fick jag lära mig. 
Hoppa isen håller sig ett tag nu för kommer verkligen galoppera där mycket då. Måste ta vara på den! 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Åhh vad härligt!
Sv. Mja, vi har Catharina Vång en bit utanför Uppsala, men dels har jag tyvärr inte tid att rida så regelbundet eftersom vi har föreläsningar på förmiddagarna, sen är det lite knepigt att ta sig dit med buss..

2013-02-10 @ 20:23:35
URL: http://saganomensaga.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jättefin bilder! :) Vart har du köpt den röda halsringen? :)

Svar: Tack så mycket :D Köpt den på Täby stall och foder som ligger vid Täby Galopp men vet inte vart du bor...?
fredriksbergsnobel.blogg.se

2013-02-18 @ 20:55:37
URL: http://macamonkey.blogg.se
Postat av: Emilia

Närmaste trav o galoppbanan är Jägersro, har kollat i båda deras butiker men inte hittat... :(

Svar: Okej, men går att beställa från nätet :) Konstigt att det inte finns på Jägersro, har för mig att jag har sett det när jag varit där...
fredriksbergsnobel.blogg.se

2013-02-19 @ 21:23:15
URL: http://macamonkey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0