Dagens ridpass

Lucy red jag först ut på en sväng. Hon var inte alls tittig som hon brukar. Red på banan sen och hoppade lite små skutt. I början styrde jag men sen när vi hoppat klart galopperade jag på långa tyglar och då svängde Lucy snabbt mot hindret utan att jag hann reagera och hoppade, så gjorde hon några gånger fast jag var mer berädd och lät henne välja själv. Hon kändes jättefin och pigg.
Efter gick jag en promenad med henne. Gick väl i 20 min på vägen. Lasttränade lite. I början stod hon emot men sen gick hon in utan problem och såg väldigt nöjd ut varje ny gång hon stod i transporten.
 
 
Baldur galopperade jag på isen bara. Han var pigg men orkar inte på samma sätt som dom andra hästarna. Lasttränade även Baldur som kan krångla men idag var han duktig.
 
Nobel tog jag en barbacka tur på över isen och klättrade i en brant backe med djup snö i så det var tungt för Nobel och avslutade med en galopp över en äng. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0