Dagens ridpass

Började rida Praise. Han var blandad idag. Vissa stunder gick han skit fint och ibland hoppade han mest runt och försökte komma undan från jobbet. När han väl gick fint, gick han verkligen FINT så det vägde upp det bråkiga.
 
Vi tränade cavaletti. Började i trav och då slarvade han ganska mycket. Men med mycket arbete och övningar mellan så började han fokusera och klarade det. I galopp var det mycket lättare så länge jag bedömde avstånden och red varje steg. Även där i slutet kunde Praise skötta det mesta själv. 
 
 
Lucy körde jag också cavaletti med. Hon var väldigt pigg i början och gjorde då en övning som jag lärde mig hos Lollo som kallas walk/trot/gallop-dancing om jag minns rätt. Den går ut på att man ur den gångart man rider ska stanna och backa hästen tills den bjuder bakåt, då ska man ge den signal att ta samma gångart du gick i framåt igen. Hästen ska även ta stöd mot tygeln både bakåt och framåt.
Lucy fattade snabbt vad det gick ut på. Cavaletti var inga problem för henne, problemet var att hon var överkänslig och ville fortsätta men "dancing" övningen...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Vill du följa mig via Blogkeen så följer jag dig? :)
Riktigt intressant blogg!

Puss & kram <3

Svar: Vet inte ens vad det är så nej ;)Tack :)
fredriksbergsnobel.blogg.se

2013-02-18 @ 18:14:18
URL: http://nattstad.se/j%C3%A4mtlandsryttaren
Postat av: Sarah

Vilken fin häst :) vad är det för ras?

Svar: Tack! Den på övre bilden är ett engelsk fullblod (galoppör) och den undre är någon korsning som kommer från Tyskland, har fullblod i sig vet jag :)
fredriksbergsnobel.blogg.se

2013-02-18 @ 19:18:04
URL: http://www.nattstad.se/sarahceciliacollin
Postat av: Sara Carlsson

Blogkeen är samma sak som Bloglovin ungefär, dock att Blogkeen faktiskt är lite bättre :)

Gud vad kul att du har ett Engelskt Fullblod, för det är det min häst är också, riktigt kul! :D

Svar: Okej, då hänger jag med men använder inte det :)Ja, bästa rasen! Har 3 hemma på gården och en som står på Täby Galopp :)
fredriksbergsnobel.blogg.se

2013-02-18 @ 22:46:13
URL: http://nattstad.se/j%C3%A4mtlandsryttaren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0