Race

Har ju redan skrivit ett inlägg i bilen på vägen hem men tänkte göra ett mer noga nu.
 
Imorse borstade jag Bella och sen kom Micaela som skulle med. 
Framme sen lastade vi ut och fick stå i Patricks stall. 
Gick ner och hämtade sadel och lämnade dressen till Jakob som skulle rida.
Bella fick gå i skrittmaskinen innan vi sadlade.
 
 
Gick ner med Bella till förledvolten och påvägen ner och i ledvolten sen var hon lite stökig i början. 
Hon taggade.
 
 
I början av loppet la Jakob Bella först som planerat då vi tror att hon inte är så snabb på upploppet, även Jakob höll med om det som ridit henne i både träning och tävling innan. 
 
Men vid 400m så föll hon bakåt i fältet. Jakob slutade rida då han kände att hon inte trivdes med underlaget. 
Så nu ska hon som sagt vila 6-8 veckor då Colin sa att man ser hon kan ge mer men behöver vila för att få viljan. Hon har gått löp i 2 år nu utan vila mellan så är verkligen dags för det! Jakob sa iaf att hon var jättefin och vi hade gjort ett bra jobb med henne, så det var jättekul att höra :D 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har lagt upp bilderna jag tog på Carabella i söndags, på min blogg nu ;)

2013-02-08 @ 16:04:34
URL: http://daich.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0