Planering- dagens ridpass

Idag skulle jag åkt till Angarn och ridit men eftersom hästen hade tappat en sko så kände jag att jag har mycket att göra här hemma och då prioriterade jag det. Fast jag ångrar det nu lite för alltid lika kul att bara åka dit och hänga.
 
Idag så ska jag iaf rida hårt dressyrpass på Lussan. Får se om vi börjar med att galoppera av henne på vägarna så hon inte har för mycket energi att göra av med på banan sen. 
Rider itne ofta med sporrar påhenne och vill helst inte ha spö eftersom hon är så ung. Men idag blir det sporrar och spö då hon i dressyren kan bli väldigt bråkig och lyssnar inte på skänkeln alls. Det blir alltså en genomkörare!
 
Nobel ska jag rida ut på med en tjej som heter Hanna från lagbodastallet som ligger 10 min skritt bort. Funderar på att ta pelham då kan kan bli väldigt stark när man rider ut med någon annan... Eller så tar jag vanligt tredelat så kanske han inte arbetar mot bettet lika mycket... Får se! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0