Hoppning igår

Igår var det hoppträning på Roo med Nobel. Det fick helt okej. Kommer nog i ett enskilt inlägg sen istället...

Åkte hem efter Roo och lasta av Nobel och in med Baldur för att köra till Vad-ridhuset.

Eftersom Baldur blir ganska stark och över taggad i hoppningen så han bara plöjer igenom alla hinder han ser så provade jag med pelham som jag har haft på Nobel innan. Han gick väldigt bra på det! Lyssnade och väntade på mina signaler :)
Uppvärmningen: så travade vi i åttor. Han brukar ha svårt att inte falla in i tölt när vi byter varv men idag så höll han traven hela tiden. Flytta lite för skänkeln och det kändes bra.

Hoppade olika linjer med Baldur och i en åtta.
Sen hoppade vi en bana. Blev att Baldur rev några gånger men det han gör då är att han blir så ivrig och så han tagga mot hindret efter precis när vi hoppar första. Han lärde sig banan efter 1 gång redan...

Är iaf väldigt nöjd och glad över Baldur. Han lyssnar på mig och litar på mig när jag säger åt honom att hoppa, ofta blir det stort på Baldur för han har ganska svår galopp som är svår att reglera.
Jag gillar bättre när det blir större språng än komma för nära, Baldur håller med mig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0