Förklaring

I fredags på hoppträningen kändes Nobel helt död. Han hoppade för att han fattade att det var bäst men det var ingen glöd i honom, det fanns ingen energi, det fanns ingen vilja.
 
Jag har nu bestämt mig för att Nobel inte kommer gå på hoppträningarna på fredagar. Det är inget mot Roo Gård, inget mot Cajsa utan jag måste tänka på Nobel. Nobel ska trivas och vilja.
 
Nobel är en häst som  måste galoppera igång ordengligt, han behöver hållas igång, han behöver ha kul för att han ska vilja hoppa med sin egna energi och inte hopppa för jag vill det.
 
På Roo så är vi 6 stycken i gruppen och lektionen är 1 timme. Så det blir att man inte kan galoppera ordengligt eftersom alla måste få plats och när vi hoppar står vi och väntar så Nobel hinner somna. Det funkar inte få min lilla ponny.
Sen travhoppar vi ganska mycket och det är jättebra men inte för Nobel just då... Då blir det att han bromsar upp sig eftersom han inte har någon energi så blir det ännu värre och sen är det näst intill OMÖJLIGT att få fram honom igen. Men när jag travhoppar här hemmma då är det inga problem för då får jag fram energin.
Alltså det känns som jag bara får Nobel att tappa sugen helt enkelt, och jag är rädd för att om det fortsätter kanske han tappar sugen här hemma också.
 
 
Då undrar ni säkert: Vad ska hon nu hoppa för häst?
 
Jag kommer hoppa Lucy nu. Är 3 veckor till nästa gång så får såklart se hur det är med tävlingar och hästarna då, men i nuläget blir det Lucy. Jag vill ju gärna hoppa henne för Bea (gör inlägg om tränare sen) men sen får vi se. För mig är det viktigt att anpassa träningarna/tränarna efter hästen!
Men jag tycker verkligen Roo är jättebra, Cajsa är bra, så det är mina hästar det är fel på ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0