Dagens ridpass

 
Lucy: Började att rida Lucy. Uppvärmningen gick bra, hon var lite stel men började inte stegra och hålla på som hon brukar kunna göra. Skänkelvikningarna satt bra :)
Gjorde sen samma övning jag gjort med Nobel och Money. Korta och längde galoppen mellan 2 små hinder på långsidan. 
Svårt med Lussan då hon blir ganska hoppig när man ska korta och springig nör man ska länga. I slutet så började Lussan och jag sammarbeta. 
Hoppade även på en åtta och på en volt. Hittade avstånd och fick bort all överskottsenergi hon har samlat på sig nu när hon vilat i 2 dagar. 
 
 
Nobel: Nobel red jag ut på. Låg bara och rullade i galopp på vägen. Nobel var undebar. Han fick bra tempo och började inte dra. Hemåt piggna han till men kunde ändå utan problem välja tempo. Hade hackamore. Red i ca 30 min bara med bara galopp och skritt, travade korta sträckor bara om det inte gick och galoppera där.
 
 
Money: Red ut och rullade på honom i galopp med. Dock red jag på en mjukare bra galopp väg i skogen. Money är väligt känslig för olika underlag nämligen så gäller att tänka efter när man ska rida Money.
Han var ganska tittig och stel. Men arbetade ner honom i låg form och verkligen arbetade. Det blev mycket flyttningar för skänkeln. 
 
Red en stund på ridbanan också. Känner att Money behöver en genomkörare! Men nu var det inte rätt läge då han var ganska trött efter galoppen i skogen. Han var iaf väldigt trevlig i slutet :)
 
 
 Tre väldigt bra pass, så jag är supernöjd! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0