Clear Rounden idag

Idag var det som sagt Clear Round på Solna med Baldur. Första gången vi åker iväg!
Baldur skötte sig grymt :)
Värmde upp ordengligt. Började med att rida ut på dom gamla ridvägarna jag ALLTID red på när vi stod uppstallade där.
Usch, vad jag saknar vissa delar av den tiden, ridvägarna, Solna-anläggningen och sånt.
Sen red jag fram på utebanan, travade, gjorde serpentinbågar, flyttade och bara fick Baldur att lyssna på mig och bli mjuk/följsam.
 
 
Hoppade bara fram 3 skutt på framhoppningen för jag kände att Baldur blir ganska lätt stressad i galoppen och när det är mycket hästar och lite halvt rörigt, eftersom det kändes bra så vill jag inte heller hoppa i onödan. Men 2 gånger på krysset och 1 gång på räcket.
 
Innen på banan gick vi runt lite, kolla hinder. Baldur var lugn och så fick vi startsignal.
 
Första rundan så visste jag inte hur svår styrd han skulle vara så kunde inte riktigt bestämma mig vilken gångart det skulle bli. Men blev mest galopp och kom i botten på något hinder men annars gick det bra, han tittade inte på något.
 
Andra rundan gasade jag på lite mer så Baldur hoppar av lite större och får bättre språng då jag visste hur han var och reagerade på allt.
 
Så är jättenöjd över lilla killen. Nu ska vi bara komma iväg lite mer. Hoppa lite högre nästa gång för märker så mycket skillnad när Baldur tycker det är FÖR lätt ;)
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0