Vad har hänt?

Behövde kolla tillbaka när jag skrev senast om hästarna och det var i torsdags.

Har varit mycket dressyr nu och markarbete för båda hästarna. Ridit ut mer på Nobel. Jessica var också här i helgen och red. Hon provade Lussan ;)
Vill helst inte kommentera det så mycket men Jessicas kommentar var "Hon ser lättare ut än hon är". Lussan måste man verkligen rida in sig på. Första gången jag red henne skenade vi bara runt i ett litet ridhus!

Har använt hackamore på Nobel senaste tiden. Hoppade honom i lördags. Han var underbar. Hoppade stora luftiga språng och då låg ändå en bred oxer på 115cm och resten på 110. Han brukar inte våga hoppa av stort och ha den kraften i sprången.
Nobel är trevlig på hackamore men kan bli svår sväng.

Sen har båda ponnysarna vilat i 2 dagar så jag haft för mycket att göra. Igår var det möte i skolan på kvällen och så målad jag och Signe och i måndags målade vi hela kvällen.

Idag så gjorde jag lite allt möjligt med Lussan. Red först på banan och sen i skogen.

Nobel fick hänga med mig ut och springa. Två flugor i en smäll ;)

Sen pluggat hela kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0