Underbart

Åkte nu på kvällen iväg till Täby Galopp med Money och Baldur.

Jag red fullblodet Money så fick pappa ta lilla islandshästen Baldur.

Började med att trava och cantra ett varv. Första gången jag red Money på Täby. Han var lugn och i början provade han att dra på lite men det var inga problem att lägga honom i ett tempo och sen gick han där avslappnat :)

Andra varvet så drog vi på vid 800. Money accelera verkligen och "vakna till liv" kändes det som. På upploppet så provade jag att ta tillbaka lite= inga problem och sen kröp jag ihop och gav signal till Money att öka.
Det kändes helt annorlunda än att rida ponny, det är mycket roligare att rida Money!

Så det var en lyckad kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0