Tävlingen igår

Tävlingen igår gick sådär. Det gick inte skit men det gick inte heller bra...
 
LC, Nobel:
Jag fick verkligen inte fram Nobel han hade ingen igen energi alls. Inte på framridningen eller på banan. Rullade i ett tempo så vi kom över men det var det.
Inne på banan så vägrade Nobel på 5:an. Ett hinder alla hade vägrat på nästan, var en oxer med en grind.
Men kom över efter en volt (eller var det 2? Minns inte om han vägrade 2 gånger på det...) Kom igenom banan iaf.
 
LC, Lucy:
Red lite vågat på ett rakt bett jag bara ridit dressyr på en gång innan. Men hon tog det så bra då så ville prova ;)
Hon var jättefin på framridningen och framhoppningen.
 
På banan tvekade hon lite men jag hade bestämt mig att hon skulle över ALLT!
Så vi blev felfria.
Hon var lite svår sväng på raka bettet. Så fick sätta tillbaka henne och nästan sakta av helt i en sväng... Så betet var inte smartaste ideen tror jag.
 
 
LB, Nobel:
Nobel kändes fin på framhoppningen. Fick bra energi och fina språng.
 
Inne på banan försvann all glöd. Jag fick arbeta genom varje språng. På något sett kom vi över  1 & 2:an. Trean var en maxad oxer.  Tvärstopp. JAg var så förbannad på Nobel så gjorde minsta volten någonsin och ändå så kunde Nobel hoppa... Fyran var kombination, stopp, gjorde volt och hoppade utan problem. Femma, stopp och då var jag utesluten men gjorde en volt och hoppade- utan problem. Blev lagom förbannad på Nobel i sånt läge för alla som var där sa att han bara var dum (fast jag vill inte anklaga hästen men undantag den här gången då alla tyckte det var han som skött det dåligt).
 
LB, Lucy:
Bytte till vanligt tredelat bett. Framhoppningen så kom vi mot räcket och Lucy tänkte stanna så då tryckte jag på henne och det blev fulaste hoppet vi haft tror jag. Sen kom jag igen för efter sånt fel brukar hon vägra, men då rev hon istället efetrsom hon tveka. Tredje gången blev perfekt :) Oxern (som annars brukar vara förjävlig när det är LB för Lussan) hoppade hon hur fint som helst.
 
Inne på banan kom vi perfekt på 1 och 2:an. Mot trean kändes det riktigt bra, kom perfekt och tvärstopp! Kom igen= stopp och tredje gången var det stopp.
Vet inte vad som hände men eftersom Lucy är väldigt osäker på oxrar och när hon väl vägrat på det en gång verkar hon "bli rädd" för att hoppa hindret. Men har bestämt mig för att fortsätta försöka på LB men blanda med LD fått en väldigt fin runda i sommras och jag tror att det bara är att kämpa och att jag måste vara mer bestämt.
 
 
 Matilde var med vilket var jättekul :) Hon fotade också så kommer nog bilder sen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0