Fixar dag

Idag jobbade jag hela dagen med nya stallet. Flyttade in allt. Fixade boxarna och inredde sadelkammaren,  höll på inut i stallet helt enkelt.
 
Några familjekompisar kom över också. Pappa hade några som hjälpte honom här. Dom satte upp lampor på ridbanan och fixade strömmen i stallet.
 
Flyttade in hästarna också :) ÄNTLIGEN!
Skönt att stallet är klart.Det är lite små grejer kvar. Rörmokaren kommer nu i veckan för att göra i ordning spolspiltan.
 
 
Hästarna verkar trivas. I början var dom lite spända. Lucy har hållt på och lekt med vattenkoppen hela kvällen typ. Så snart borde hon fatta hur den funkar ;)
 
Har borstat av hästarna. Nobel var lite nervös när han stod i gången, han kände sig inte hemma märkte jag men lugnade sig efter en stund. Så det blir nog bra. Dom andra gångarna vi haft har varit så trånga så nu hade han utrymmet att röra sig.
 
 
Har varit så iriterrad på Moneys man för den har varit så ful och sliten. Har ridit honom ganska mycket senaste tiden och manen har varit så skitig och inte gått att borsta ut ordengligt. Pappa har inte klippt den så nu gjorde jag det till sist. Blev lite ojämnt så får fixa till lite imorrn tror jag när den har torkat så ser jag hur den ser ut då.
Före:
Efter:
 
 Vill ni ha bilder på stallet och sadelkammare och allt sånt där?
 
 

Kommentarer
Postat av: Jekka

Jag vill se fler bilder innan jag kommer hem och ser stallet på riktigt! Jättefint, Moneys man också! Saknar dig syrran, hör av dig?:) puss

2012-10-07 @ 22:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0