Amatör jockeylicens dag 1

Idag så var vi på Täby Galopp vid 9. Först gick vi igenom reglementet och sen var det lunch.
Tränade på plastic. Körde först med tyglar och sen utan och vi fick inte ta stöd mot halsen= balansträning. Med tyglar gick bra och utan stöd alls med händerna var hur svårt som helst!
Sen var det föreläsning om kost och tänk kring det.

Åkte vidare till Solvalla. Först var det uppvärmning och sen konditionstest på travbanan. Ett varv är 1000m och vi skulle springa 3 km= 3 varv. Hade 15 min på oss och eftersom jag är 15 (under arton) fick jag 15 min och 30 sekunder på mig.

Sprang på 14:05 :)

Fyspass=VÄRSTA PASSET JAG NÅGONSIN HAFT.
Vi brukar klaga så skolans idrottspass men det är inget mot det vi hade idag. Var 1 minuts intensivt arbete och sen 30 sekunder vila, och övningarna var förjävliga.

Men fick godkänd så nu är det över. Tack och lov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0