Gårdagens ridpass

Igår blev det dressyr/markarbete på banan för båda ponnysarna.
Började rida Lucy. Red först ordengligt dressyrarbete på henne och tränade på det jag och Jakob gjorde.
Sen hade jag travbommar, 3 i rad som var upphöjda och sen 4 i rad som bara låg på marken, hade även 3 i rad upphöjda galoppbommar.
 
Lucy skötte det jättebra. I början när hon kom gick det inte alls med bommar men nu är det inget problem :)
 
Sadlade om till Nobel. Började med dressyr. Han gick förvånadsvärt bra. Försöker komma undan med att skjuta ut baken men efter jag varit noggran med att det inte var okej så slutade han och jag kunde koncentrera mig på annat.
Övade galoppombyte som gick bra det med.
Bommarna gick bra. Han var lite dålig på att lyfta benen. Men det var svårare i ena varvet... Rullade och fick flytet till sist då även Nobel insgå att det var dags att lyfta benen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0