"Dressyr"lektion med prinsessan

Åkte iväg på dressyrträning idag med Lucy. Var helt otroligt bra!
Var inte typsik dressyr med sluta, öppna, flytta, forma utan att jag skulle kunna styra Lucy med min kroppsspråk och tanken. Tänka att hon var en del av min kropp. Låter flummigt. Men hon som var tränare, Lollo, har kunnat rida hästar utan sadel och träns och göra byten och allt inom dressyr. Jag tycker det är jättebra och tror man får mycket bättre samarbete mellan häst och ryttare på det sättet.
 
 
Jag lärde mig hur mycket som helst. Fick Lucy att ändra galoppen utan att behöva ändra vikten eller tyglarna. Jag tänkte "lågsammare" och väntade på att Lucy skulle reagera och inte på skynda en reaktion.
Sen fick jag henne att backa genom att sluta bäckenbenet och gå fram genom att öpnna upp det.
 
Lollo gillade verkligen Lucy för att hon är så känslig. Bara araber som brukar vara det. Hon ser fram emot att jobba med oss sa hon :) Det känns jättebra och tror det här verkligen kommer bli bra! Svårt men bra.
 
Nästa gång blir om 2 veckor så vi hinner smälta och öva hemma.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: felicia

Hejsan, fin blogg du har! :)
Kom gärna in till mig, nyuppstartad blogg med ny urläcker header av Linn (ztreliin.se) ! Kram :)

2012-11-18 @ 12:37:41
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0