Bella, Lucy, Nobel

Började med att rida Bella idag. Red ut med mamma. Eftersom hon bara är ett muskelpaket och jag inte orkar hålla henne kanske så valde jag att rida med sweet iron pelham.
Det bettet tog hon riktigt bra. Hon hängde inte lika mycket i handen men vågade endå ta formen.
 
För övrigt gick det jättebra att rida ut. Mamma och jag tog det lugnt och red först längst vägen och sen in i skogen. Hon snubblade inte och tog sig fram riktigt bra genom lera och rötter :)
 
Red sen en sväng själv på henne och provade galopepra, då lyssnade hon super bra och var inte alls tittig!
 
 
Red sen ut med Signe på Lucy. Det var en blanande tur. Gick på en äng som hade samlat mycket vatten så höll på att sjunka. Läskigt så styrde snabbt mot skogen igen! Annars en trevlig uteritt med 2 mesiga hästar...
 
Nobel skulle jag longera. Hann trava men inte börja galoppera för då kom en lastbil som skulle hämta vår skit från gödselstacken och då var det inte läge att fortsätta med Nobel.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0