Snön

Gäller att utnyttja snön nu. Att gå i snön är verkligen bra träning för hästarna. Det man ska tänka på att ta det lugnt eftersom hästarna inte är vana med det hårda arbetet. Prova själv att springa i snön och sen vanligt, hur vältränad man är är snön ändå jobbig!

Red ut på Bella och Money med pappa. Red mot Vad en bit. Då är det först väg och sen skogen och sen väg och sen en traktor väg, oplogad. Så då mellan skogen och traktorvägen kunde hästarna gå utan att jobba sig fram.

På traktor vägen hackade vi först och sen när vi vände hemåt blev det hack/canter.
Bella var pigg och låg på lite på bettet hemåt. Sista biten märkt jag att hon verkligen var trött för i snön i skogen försökte hon trava eller galoppera iväg.

Nobel red jag barbacka. Först skrittade jag på vägen. Sen i en backe i skogen 2 gånger så han fick arbeta ordentligt. Skrittade på vägen en bit. Galoppera på en oplogad väg. Och så la jag upp passet. Red i ca 30 min. Nobel var jättefin. Lyssna bra och kände verkligen hur han arbetade och tyckte det var kul :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0