Självkänslan på topp...

Okej... Hemma från Täby Galopp nu. Första turen gick bra. Red en jättefin häst som hette Mixed Va Bene. Hade härlig galopp. (Lägg märke till det snygga röda pannbandet, är Matildas fina)
 
 

Sen var det snabbjobb med Bella. Vill helst glömma det.

Började med en lugn hack till 1350 där vi kortade upp. Väntade på traktorn som körde på banan. När vi red iväg hann vi in långt innan jag tappade Bella. Hon pullade och jag tappade greppet om tyglarna då dom var blöta och hala i kombination med vantarna blev blöta och hala. Money drog med pappa också.

Fick stopp på henne efter mål och skull då trava av. Hon var väldigt på så då skulle jag gå först för då brukar hästarna lugna sig ;) Men inte Bella, hon drog igen. Minns inte mycket men försökte få stopp på henne och sen kände jag hur hon kastade sig mot räcket och tvärnitade så jag flög framför halsen och under räcket. 

Ett misslyckat snabbjobb.

Jag mår bra. Lite ont i magen då jag nog sträckte mig. Mest skadat är självkänslan. Tycker det är så pinsamt så vill inte visa mig där på Täby. Samtidigt som jag är förbannad på mig och på åsnan och skulle vilja åka tillbaka och göra rätt. Man lär sig av misstag och av ramlingar. 

100 gånger ska en bra ryttare ramla av :) Har ramlat av i hoppningen säkert 100 gånger så nu är det samma resa i galoppen... 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0