Tävling igår

Igår var det tävling på Roo Gård. Första tävlingen efter sommaren så hoppade lågt och för att komma igång.
 
Lucy: 80 cm, Clear Round
Lucy var lagom pigg men lyssnade bra. Vi fick ett bra tempo som hon hoppade bra ut. Något stort språng men hellre än att hon hoppar nära. Blev 0:a. 
  
Nobel 80 cm, Clear Rund

Nobel var seg och jag fick verkligen inte fram honom! Men vi kom över alla hinder och Nobel hoppade ifrån ordentligt kändes det som. Fick bra språng men hade dåligt tempo. Vi blev alltså 0:a men är inte nöjd över rundan. 

Jag hade pelham på Nobel för han har varit svår att få tag i och bli bara hängig. Han hoppar bättre med pelham och får rundare språng känns det som men står i mot mer.

 
 
(inte från igår)
 
Nobel, 90 cm A:0/A:0
 
Jag hade inga större förväntningar men byte till vanligt 3-delat bett så Nobel kanske inte skulle bromsa sig själv lika mycket. Jag galopperade nästan bara fram. Han kändes väldigt pigg :) 

Inne på banan gasade jag på 2 varv innan jag startade och Nobel bjöd verkligen. 

I omhoppningen valde jag att satsa men lagom. Första hindret tänkte han stanna på men skänkla på så hoppade han. Sen flöt det på och sista hindret blev en chansning, kom lite snävt men med vilja, vi gjorde det :D Blev 0,0:a oh 2:a :) Var 1 hundra del långsammare än vinnaren. 

Lucy, 90 cm Avd B
 
Lucy kändes bra som innan. Blev lite slö i sprången i slutet och tappade bakbenen. Så blev ett nerslag, alltså 4 fel. Fick sätta tillbaka henne lite i en av svängarna då hon glömde att vi var ett team. Redan på framhoppningen att hon tyckte att det var lågt och enkelt och slutar då lyssna på mig lite och hoppar av när hon vill... Men är nöjd över rundan :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0